Thursday 2 March 2017

Testimoni Kejayaan Azizi Dalam Tone Excel


SubhanaAllah.
Asal mulanya saya "terjebak" dengan bis. TONE EXCEL berpunca bila tempat kerja saya (oil & gas) di mana saya sudah bekerja lebih 12 tahun akan berpindah lokasi utk membuka plant & kapasiti lebih besar di WestPort (plant saya di Senawang, Seremban). 4 orang teman sekerja saya sudah ditransfer ke sana. Saya tinggal seorang dan waktu mula mengikut "normal time" iaitu 8.00pagi-5.00ptg.
Waktu kerja lebih masa (overtime) sudah tiada dan ini menjejaskan perbelanjaan bulanan saya kerana lebih separuh gaji sudah tiada. Overhead bulanan sudah melebihi gaji yg diperolehi.

Alhamdulillah, saat terdesak ini, saya ditemukan dgn bis. TONE EXCEL. Tiada yg bertemu utk bercerita ttg bisnes ini tetapi bermula pabila saya terjumpa sehelai kertas berkenaan kelebihan TONE EXCEL.
Saya baca dan teruja. Saya rasa inilah bis. yang saya cari untuk menampung kembali gaji saya yg hilang.
Pada bulan pertama saya join, komisen Topup hanya RM17.90 .. Saya akan ingat jumlah ini. Jumlah kecil ini memberi makna yg amat besar kerna selama ini telco lain tidak pernah beri apa2 income pada saya walau 10sen. Pada bulan kedua makin meningkat, bulan ketiga meningkat lagi, dan bulan keempat sudah layak dapat pakej umrah dari TONE EXCEL. Alhamdulillah.
Pulang dari umrah atas doa dan keyakinan saya tika berdoa depan kaabah, saya ambil keputusan tekad utk berhenti kerja yg sudah saya ceburi selama 12 tahun. Penentangan awal adalah dari ibu saya sendiri. Saya daftarkan beliau dengan TONE EXCEL dan meletakkan beberapa nama dibawah nama beliau. Saya pegang tangan ibu saya mohon doa agar beliau restui saya.
Setelah beberapa bulan bersama TONE EXCEL, komisen bulanan makin meningkat dan saya semakin yakin inilah perniagaan yang wajib kita ceburi.
Saya amat bersyukur pada Allah kerana pertemukan saya dgn bis. ini, tkasih semua teman2 rangkaian saya, upline saya, para sifu dalam TONE EXCEL, pihak management TONE EXCEL juga keluarga serta teman sejati yg menyokong serta mendoakan saya.
Bis. TONE EXCEL juga menyedarkan saya ttg peri penting beri bantuan kepada yg memerlukan. Rezqi yg Tuhan beri bukan utk kita seorang tetapi utk diagih kepada makhluk yang lain. Ketika saya menulis kisah ini, saya menginap di Hotel Hard Rock di Bali atas Insentif Trip ke Bali yg ditaja TONE EXCEL.
"Jadi kaya bukan bermakna berapa yg kita ada,
tetapi berapa yg kita boleh beri.."
Alhamdulillah, syukur.
Terima kasih TONE EXCEL.


No comments:

Post a Comment